miercuri, 27 aprilie 2011

Portal 2 - Oda unui mut


Imi rezerv aceste randuri sa imi scriu parerile legate de un joc care a aparut saptamana trecuta, nu Mortal Kombat (pentru ca bugetul a fost prea mic sa mi-l pot procura) ci Portal 2.

Acum ceva timp, un an sau doi, descopeream si eu Half Life: The Orange Box, care continea doua capitole noi pentru Half Life 2 si inca doua jocuri: Team Fortress si Portal. Toata lumea pe care intrebam de acel Portal imi spunea ca e un joc bun care iti pune mintea la contributie iar nivelurile devin din ce in ce mai grele cu cat progresezi. Bun, sa ascultam publicul si sa ii dam lui Portal o tura. Sincer am fost putin dezamagit, a fost prea scurt. Da, m-ati inteles bine, un joc care incepe sa iti foloseasca sinapsele si fiecare milimetru patrat din creier din primul minut sa se termine repede este ca o mica durere pentru orice gamer care este dispus la diverse challanges. Eh, asta a fost, distractia nu tine o vesnicie.

---multi ani mai tarziu---

Portal 2, continuarea epopeei mutei Chell, care dupa ani de dormit se trezeste intr-o camera unde o voce grabita ii porunceste sa se uite la obiectele din camera si sa sara ca o bezmetica demonstrandu-i ca inca "functioneaza" ca un om semi-normal. Semi-normal spun pentru ca ea poarta prins de picioarele ei doua proteze care o ajuta sa cada de la inaltimi destul de mari fara sa aiba vreo zgarietura.
Pacat ca nu poti sa le ai pe toate, in cazul ei graiul. Da, nu poate sa vorbeasca, in minutele imediate dupa trezire, dupa ce isi face exercitiile, este pusa in postura de a deschide gura sa zica "apple" si draga Chell ce face? Sare.
Revenind la firul narativ principal, te trezesti in camera cu pricina si descoperi ca inca nu ai parasit Aperture Science Facility. Oh fuck, we're still not in Kansas.

Si acum incepe distractia. Este introdus in poveste un nou personaj, Wheatley, eu i-am zis "Giumbuşluc" doar pentru ca era mic si rotund si vorbeste al naibii de mult. Micutul Wheatley este calauza ta in primele niveluri cand iti recuperezi arma aceea fabuloasa care face portale. Pacat ca robotelul e limitat la o sina ce strabate tavanul unor incaperi dar ramane cu tine omniprezent. Ca sa facem un fast forward in poveste, Wheatley face o "mica" greseala, o readuce pe Glados (inteligenta artificala atarnata de tavan care controleaza Aperture) inapoi la starea ei functionala. Din pacate deceniile trecute peste hardware-ul acesteia nu au sters nimic din memoria ei si isi aduce aminte de tine ce rau i-ai facut rau, inchzind-o definitiv si lasand-o sa putrezeasca (ma rog, rugineasca) printre ruine.

Razbunarea este dulce chiar si in lumea circuitelor avansate. Si uite asa te intorci la vechile timpuri cand incercai sa iesi de pe pista de test cu ajutorul portalelor, nestiind cum sa scapi de Glados care iti vorbea aiurea dupa terminarea cu succes al fiecarui nivel.Un al treilea personaj care isi face aparitia pe la mijlocul jocului este Cave Rockwell,fondatorul Aperture Science. Din pacate el nu este modelat in pixeli precum cei doi roboti intalniti anterior, personajul lui aflandu-se in sufletele difuzoarelor din incinta facilitatii. Deci uite cum avem un aluat cu trei personaje omniprezente, fiecare cu un umor unic, chiar negru in unele momente(ca de este era post-apocaliptica, nimeni nu prea este fericit), ce nu te lasa sa te plictisesti niciun moment din aventura. Pot specifica ca gameplay-ul este pastrat, cu mici adaugari. Valve ne-a oferit in noul Portal asa numitele geluri, care iti largesc viziunea strategica asupra evolutiei in joc (gel albastru-care te ajuta sa sari mai mult; gel portocaliu-care iti ofera viteza; gel alb-care imprastiat pe orice suprafata ajuta la crearea de portale). In orice joc in care numarul de personaje este mai mare decat 3 exista o rastunrare de situatie, la fel ca si in cazul lui Portal 2. Merita jucat si omorat neuroni pe parcursul a 5-6 ore de gameplay.

Toate acestea combinate cu puzzle-uri excelent gandite si nerepetitive si o ambianta asemenea lui Half Life 2, plin de ruine, fac ca Portal 2 sa fie un joc unic prin lovitura lui asupra vazului si mai ales a puterii gandului.



Daca nu ma credeti incercati. Pana la urmatorul titlu de calitate numai bine. Gaming placut!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 

Design By:
SkinCorner